Social media uitbesteden

Je social media uitbesteden, heb jij dit wel eens overwogen? Bijna iedereen is tegenwoordig wel op een van de vele verschillende platforms op dit gebied te vinden. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan:

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Instagram

Het kan dan ook zeer effectief zijn om hier met jouw bedrijf ook te vinden te zijn. Het stelt je in staat om op een vrijblijvende en leuke manier contact te onderhouden met jouw doelgroep. Je kunt dit zelf doen, maar je kunt ook je social media uitbesteden. Het leuke van op dergelijke platforms actief zijn, is dat je met regelmaat eens een foto kunt delen van een nieuw product dat je hebt. Je volgers kunnen hier op reageren en jij kunt hen dan ook weer antwoorden. Dat is toch een stuk interactiever dan wanneer je enkel gebruik maakt van een nieuwsbrief. Mensen houden er niet van als hun inbox vol loopt met nieuwsbrieven en klikken deze vaak ongelezen weer weg. Bovendien is het vaak lastig reageren hierop, dat wordt gewoon niet gedaan. Maar als er op hun tijdlijn iets voorbij komt, dan zullen ze er altijd even een blik op werpen en misschien zelfs even een reactie geven. Zoals gezegd hoef je dit niet allemaal zelf te doen, je kunt ook kiezen voor je social media uitbesteden.

Waarom social media uitbesteden?

Maar waarom zou jij je social media uitbesteden, waarom dit niet zelf doen? Daar zijn verschillende redenen voor te geven. Een eerste reden dat je vaak hoort, is tijdgebrek. Mensen hebben het al te druk met hun bedrijf, ze komen er dan niet aan toe om zich ook nog eens bezig te houden met dergelijke sociale platforms. Want wil je een goed bericht plaatsen, dan kost dit best wat tijd. De toon moet goed zijn, er moet iets gedeeld worden dat mensen interesseert en dit dan ook nog op het juiste moment, het liefst met een afbeelding erbij. Dat is natuurlijk heel tijdrovend en daarom kan je social media uitbesteden zeker aan te raden zijn. Jij houdt dan meer tijd over voor je eigenlijke werk en een specialist zorgt ervoor dat er op de juiste momenten updates van jou online verschijnen. Want ook dat is belangrijk, het juiste moment. Als je enigszins bekend bent met de statistieken van bijvoorbeeld Facebook, dan weet je dat jouw volgers lang niet op alle momenten van de dag even actief online zijn. Het is dus de kunst om updates te plaatsen op het moment dat zoveel mogelijk volgers online gaan, zodat zij dit zien, gaan liken en reageren. Dat is weer belangrijk om jouw bericht bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht te krijgen. Kies je voor social media uitbesteden, dan kun je er op vertrouwen dat berichten op het juiste moment geplaatst worden.

Schakel expert in

Je social media uitbesteden is dus helemaal niet zo’n heel raar idee, het levert je echt een veel beter resultaat op via dergelijke platforms. De vraag is natuurlijk wel aan wie je het dan uitbesteedt. Waar vind je nu een expert die dit werk doet, die precies weet hoe je dergelijke zaken het best aanpakt? Het is aan te raden om voor Social Business Kees te kiezen als jij je social media uitbesteden wilt. Hij weet als geen ander hoe dit aangepakt moet worden. Natuurlijk kan hij niet zomaar aan de slag gaan, hij moet wel eerst meer weten over jouw bedrijf. Hoe er een plan van aanpak opgesteld wordt, dat kun je lezen op SocialBusinessKees.nl. Wil jij je social media uitbesteden, omdat je hier zelf geen tijd voor hebt of omdat je hier weinig inzicht in hebt? Dan is hij dus een goede keus!